Over de klant

Webhelp, een internationaal bedrijf in Business Process Outsourcing, is in Nederland marktleider in klantcontact. Webhelp onderhoudt het contact tussen bekende A-merken en hun klanten. Wereldwijd hebben medewerkers van Webhelp per dag gemiddeld 500.000 contacten met consumenten.

case_visual_device-iphoneProbleemstelling

Webhelp wilde zelf meer goed gekwalificeerde kandidaten aantrekken voor contactcenterfuncties op het gebied van sales, behoud en service. Bovendien wilde zij het verloop terugdringen door de vele voordelen en mogelijkheden van contactcenterwerk te benadrukken. De website moest Webhelp's kernwaarden - wow!, gedreven, verbinding, erkenning en integriteit - uitdragen.

Oplossing

Minescape vertaalde de ideeën van Webhelp in een concept voor een online recruitmentplatform waarin de werken-bij-site het kloppend hart vormt. De specialismen en doelgroepen hebben een prominente plaats in de nieuwe website. Via relevante content wordt veel aandacht besteed aan de vele mogelijkheden die werknemers hebben bij Webhelp, waaronder de gunstige work-life balance en de mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen. Na de oplevering werd gestart met jobmarketing en employer branding campagnes gericht op latent en actief werkzoekenden.

Silvana van Putten, Manager Recruitment

"Minescape heeft met Webhelp opgetrokken als partner en geholpen om ons inhoudelijke kennis bij te brengen”

Impressie homepage WerkenbijWebhelp.nl
Webhelp belicht contactcenterwerk van de positieve kant
Medewerkers vertellen wat werken bij Webhelp leuk maakt
Werken bij Webhelp: volop mogelijkheden

Eindresultaat

Minescape maakt de online recruitment resultaten voor Webhelp nu inzichtelijk en adviseert hen bij het sturen op resultaat. Sinds livegang van de nieuwe site:

  • stijgt het bezoek vanuit zoekmachines nog steeds (januari 2016: ruim 1.100 bezoekers)
  • solliciteert zo'n 2% van de organische bezoekers
  • zijn er in totaal al meer dan 2.000 goed gekwalificeerde kandidaten binnengekomen.
Webhelp