Over de klant

Mercedes-Benz is onderdeel van Daimler. Wereldwijd ervaren elke dag 270.000 personen waar een carrière bij Daimler hen kan brengen. Zo’n 1.200 medewerkers doen dat in het hoofdkantoor en in het eigen dealernet van Mercedes-Benz BeNeLux.

Mercedes BenzInleiding:

De individuele dealerbedrijven van Mercedes-Benz BeNeLux hebben moeite om goede medewerkers te werven. Daarom wil Mercedes-Benz dit deels faciliteren door een goede werken-bij-site te laten ontwikkelen en zo efficiënt mogelijk het online wervingsproces in te richten in samenwerking met Randstad. Randstad verzorgt het gehele wervingsproces vanaf de intake (lokaal), het controleren van de vacatures en het publiceren op haar eigen Randstad portalen.

Mercedes-Benz wil een grote landelijke wervingscampagne opzetten, waar een goede werken-bij- site van cruciaal belang is.

Oplossing:

Mercedes-Benz wilde een nieuwe werken-bij-site met daarop een goede Employer Branding van de organisatie die synchroon loopt met de vacatures op de Randstad portalen. Aangezien Randstad en Minescape al geruime tijd nauw samenwerken, hebben beide samen voor Mercedes-Benz een volledige nieuwe recruitmentsite gebouwd met een koppeling naar de portalen van Randstad.

Door deze oplossing is de Candidate Experience optimaal ingezet, waardoor de  vacatures meer zichtbaar zijn geworden voor werkzoekenden die bij Mercedes- Benz willen werken. Door deze nieuwe werken-bij-site wordt ook de Employer Branding van Mercedes-Benz duidelijk zichtbaar voor de bezoekers van deze nieuwe website. Daarnaast wordt Mercedes-Benz ontzorgt door Minescape voor de online werving en door Randstad voor de vacature intake en kandidaat selectie. Kortom: met deze werken-bij-site is voor Mercedes-Benz nu mogelijk om veel efficiënter kandidaten te werven die aansluiten bij het DNA van de organisatie.

Eindresultaat:

Er is een aantal maanden erg hard samengewerkt tussen Randstad, Mercedes-Benz en Minescape met als resultaat een overzichtelijk werken-bij- site waar rekening is gehouden met de Candidate Experience van de doelgroep.

Hilde van Kerckhoven, Retail Strategy Manager

''Een goede samenwerking tussen drie partijen, met een mooi resultaat!''

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz